מסע הצלת עולם התורה נדחה בשבוע

דוד קורצווייל No Comments on מסע הצלת עולם התורה נדחה בשבוע
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החלטת מועצת גדול התורה של אגודת ישראל לצאת למסע מחאה בחו"ל קורם עור וגידים, גדולי ישראל מתחילים לצאת שבוע הבא מהארץ.

לאחר שחברי ועדת ההיגוי העבירו לבתי חברי מועצת גדולי התורה את מסקנות שיחות עסקני אגודת ישראל עם משטרת ניו יורק וגורמים רישמיים, התקבלה ההחלטה להשאיר את תאריך יציאתם לאמריקה של מרנן ורבנן גדולי ישראל כפי שנקבע מראש, במהלך שבוע הבא.

בהתאם להחלטה, תתכנס שוב היום אחר הצהריים ועדת ההיגוי לתכנון המסע לקבלת החלטות לגבי עיתוי ומיקום העצרת המרכזית ושאר האירועים, הפגישות והשהות של גדולי ישראל בניו יורק.
עפ"י המסתמן העצרת המרכזית בראשותם של גדולי הדור מישראל וארצות הברית ובהשתתפותם של מאות אלפי יהודים מוקירי תורה ולומדיה, תתקיים ביום שלישי ו' בשבט.

פרשננו אברהם פרסטר חשף אתמול כי מרן האדמו"ר מבעלזא העביר את החלטתו לצאת למסע גדולי הדור לארצות הברית, מסע שתכליתו להרעיש את העולם היהודי נגד רצונה ותוכניותיה של ממשלת נתניהו, בנט ולפיד לגייס לצה"ל את תלמידי הישיבות הקדושות, בניגוד גמור לדרך התורה ורוח עולם הישיבות.

אתמול בשעות הצהרים הגיעו הרב שמעון זאב קליין וחה"כ ישראל אייכלר – שליחי האדמור מבעלזא לביתו של ראש הישיבה הרב שטיינמן בבני ברק, וכאמור לאחר שפרטי השיחה הובאו לידיעתו העביר האדמור את החלטתו להצטרף למסע גדולי הדור. בחסידות בעלזא מתכוננים למסע הקודש של האדמור שצפוי לשהות בארצות הברית גם לאחר סיום מסע חברי המועצת לאחר שנים רבות בהן לא פקד את המקום.

בשעות הערב התכנסו נציגים מטעם גדולי ישראל בביתו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט על מנת לתכנן את פרטי מסע הפיסגה להצלת עולם התורה בארץ הקודש מידי ממשלת נתניהו, בנט ולפיד.

בישיבה אתמול בביתו של זייברט השתתפו נציגי החסידויות הרב מרדכי שטרן, יעקב ליצמן, ישראל אייכלר, יעקב ולצר, יונתן בורנשטיין, חיים יוסטמן, מרדכי בבצי'ק, חיים רבינוביץ, יעקב טסלר, דב שטמר, חיים מאיר לנאגסם ובנימין הרשלר.

רדיו קול חי מלווה בעידכונים שוטפים את מסע גדולי הדור לרחבי העולם ואת המאבק התורני להצלת הישיבות והכוללים מהגזירות האיומות.



0 תגובות